دکتر ناصری صدر / جراحی زیبایی بینی / روش های نوین تصحیح شکل بینی

08 ژانویه 2024

روش های نوین تصحیح شکل بینی

امتیاز دهید

آیا می دانید امروزه روش های نوین تصحیح شکل بینی، گسترش زیادی یافته و میتوان بدون جراحی هم برخی از نواقص  بینی را رفع کرد؟ در این مقاله به تصحیح شکل بینی با روش های نوین می پردازیم.

تصحیح طبی شکل بینی

درمان سنتی بدشکلی های بینی، جراحی است. اما با ظهور پر کننده ها و سم بوتولینوم، روش غیر تهاجمی جایگزین شده است، که مناسب بیماران با نقص مختصر، در زمانی  که می توان از مداخله جراحی زیبایی بینی اجتناب کرد، است.

تصحیح طبی شکل بینی (غیر جراحی ) متکی بر کنترل فعالیت عضلات با استفاده از سم بوتولونیوم و صاف کردن نقص ها با پرکننده ها است. این کار می تواند یک بزرگ شدگی بینی و بینی پیر را بازسازی کند و یک اصلاح موقت را قبل از جراحی پیوند غضروفی با یک ساختار چربی، مهیا کند.

تصحیح طبی شکل بینی دقیق است اما نیازمند جا به جا کردن چهره، به جهت ایجاد نتایج پایانی خوب، است (سایرقسمت های مرتبط با بینی نیز باید بر اساس معیار های زیبایی اصلاح شود). بررسی بینی در صورت که در ارتباط با چهره، لب ها ، چانه و گردن است؛ ضروری می باشد. در هرگونه مداخله باید تناسب ها را رعایت کرد. هرگونه اصلاح بینی بدون یک ارزیابی کلی صورت توصیه نمی شود.

پرکننده ها

جراحان زیبایی بینی متعددی برای سال ها از پرکننده ها در بینی استفاده کرده اند و مشاهده کرده اند که این عامل تزریقی قادر است ، نامنظمی ها و ناقرینگی های بینی را به جهت تصحیح زیبایی بینی ، صاف کند و از بین ببرد. اخیرا با مهیا بودن مواد متنوع پرکننده، سبب رایج تر شدن آن ها در این دهه شده است. در حالی که شاخص های استفاده ی اولیه برای پرکننده ها، پیری چهره و اصلاح چروک می باشد؛ پزشکان همچنان در جست و جوی کاربردهای پرکننده های جدید جهت، تزریق بینی هستند.

 توانایی صاف کردن (اصلاح کردن) نامنظمی ها و ناقرینگی های بینی با مواد قابل تزریق، هنوز درخواست کننده ی زیادی دارد، زیرا نقایص بعد از تصحیح زیبایی بینی با استفاده از جراحی، شایع است. برای مشاوره با بهترین جراح بینی در مشهد می‌توانید از شماره های تماس استفاده کنید و بهترین گزینه جراحی بینی در مشهد را برای خود انتخاب کنید.

مواد پرکننده

انواع مختلفی از مواد پرکننده وجود دارد که، در اینجا نیاز به توضیح اختصاصی هرکدام از این عوامل نیست و تنها به ذکر نام آن ها و نکات مرتبط با آن ها بسنده می شود.

Human-Based collagen ( کم ترین واکنش حساسیتی، کم ترین طول عمر، به ندرت بیش از سه ماه باقی می ماند) ، مشتقات اسید هیالورونیک ( طول عمر بالا، بیش تر از 6-4 ماه)، ژل های کلسیمم هیدروکسیل آپاتایت ( بیش ترین طول عمر) و سیلیکون (همچنان بر روی استفاده از آن برای بینی و صورت ، بحث است) و…

 

مقالات مرتبط

سیگار کشیدن بعد از جراحی بینی

سیگار کشیدن بعد از جراحی بینی

سیگار کشیدن پس از جراحی بینی تأثیر مستقیمی در روند بهبودی و نتیجه نهایی جراحی دارد از همه مهم تر می‌تواند عوارض جدی مانند عفونت، تشکیل بافت ناهنجار، تأخیر در بهبودی، خونریزی و تشدید علائم التهابی را افزایش دهد. بنابراین، برای حفظ سلامتی و بهبودی سریع‌تر، بهتر است پس...

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی آن هم به شکل مناسب و به موقع در بهبودی بیمار نقش بسزایی دارد از همین رو پزشکان توصیه می‌کنند که شما بعد از جراحی به پشت بخوابید و با قرار دادن چند بالش زیر سر خود به جریان خون خود کمک کنید. البته دقت داشته باشید که، استفاده از بالش‌های نرم و...

جراحی کوچک کردن پره های بینی

جراحی کوچک کردن پره های بینی

جراحی کوچک کردن پره‌های بینی، یک فرایند جراحی زیبایی است که به منظور تغییر اندازه و شکل پره‌های بینی انجام داده می‌شود. پره‌های بینی، بخش‌ مهمی از بینی است که در تعیین شکل و زیبایی بینی نقش مهمی دارد چرا که اگر پره های بینی بزرگ یا حتی متقارن باشد باعث ایجاد ظاهری...

دیدگاه ها

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *