دکتر ناصری صدر / جراحی زیبایی بینی / خندیدن بعد از عمل بینی و تاثیرات آن

12 مارس 2024

خندیدن بعد از عمل بینی و تاثیرات آن

امتیاز دهید

خندیدن بعد از عمل بینی یکی از ترس های افرادی است که به تازگی به انجام این جراحی پرداخته اند. دقت داشته باشید که در زمان خندیدن بایستی تا حتما نکاتی را رعایت نمایید ولی در حالت کلی هیچ محدودیت و عوارضی برای فرد ایجاد نمی‌کند. اگر شما هم به تازگی عمل زیبایی را انجام داده اید و در مورد نحوه خندیدن بعد از آن سوال دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر خندیدن بعد از عمل بینی 

تاثیر خندیدن بعد از عمل بینی 

خندیدن بعد از عمل بینی می تواند تاثیری بر روی زمان بهبودی و نتیجه عمل داشته باشد. بهتر است تمامی زیباجویان تاثیر این مورد بر جراحی بینی خود را بشناسند و به رعایت نکات لازم مراقبتی بپردازند.

✳️ ریسک خونریزی: پس از عمل بینی، خندیدن باعث افزایش فشار خون در منطقه بینی می‌شود همین مسئله خونریزی بعد از عمل را به همراه دارد و زمان بهبودی را تأخیر می اندازد. بنابراین، در ایام ابتدایی پس از عمل بینی، بهتر است خندیدن و لبخند زدن را به حداقل برسانید تا احتمال خونریزی کاهش یابد.

✳️ تأثیر بر زخم‌ ها: خندیدن شدید باعث تنش و فشار بر روی زخم‌ ها و بینی و از همه مهم تر بروز عوارضی مانند خونریزی، تورم و التهاب می شود. پس برای جلوگیری از این امر، بهتر است در ایام ابتدایی پس از عمل بینی، خندیدن شدید را به حداقل برسانید و تا جایی که امکان دارد زمان بیشتری را به استراحت و آرامش صورت اختصاص دهید.

✳️ تأثیر بر نتیجه نهایی عمل: خنده بعد از عمل بر نتیجه ظاهری عمل به ویژه در صورت استفاده از روش‌ جراحی بینی باز، تاثیر گذار است. اگر خندیدن شدید باعث تغییر شکل بینی یا جابجایی اسکلت بینی شود، ممکن است نتایج نهایی مورد انتظار را نداشته باشید. بنابراین، توصیه می‌شود در ایام ابتدایی پس از عمل بینی، خندیدن و حرکات شدید صورت را به حداقل برسانید.

در هر صورت، مهم است که با بهترین جراح بینی در مشهد در مورد این موضوع صحبت کنید. هر فرد و هر عمل ممکن است بسته به شرایط خود، نیازهای خاصی را داشته باشد پس راهنمایی های پزشک در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

عوارض خندیدن بعد از عمل بینی 

خندیدن بعد از عمل بینی خصوصا در روز های اولیه دوران نقاهت، باعث بروز برخی مشکلات و عوارض بلند مدت در افراد می‌شود. در زیر به برخی از این عوارض جانبی معمول اشاره خواهیم داشت.

  • خونریزی
  • تورم و التهاب
  • تغییر شکل بینی
  • درد و عدم راحتی

در هر صورت، عوارض خندیدن بستگی به وضعیت هر بیمار و نوع جراحی باز یا بسته دارد. بهتر است با پزشک خود در مورد هرگونه نگرانی یا عارضه محتمل پس از عمل بینی صحبت کنید. 

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از جراحی بینی

حد مجاز خنده بعد از عمل بینی 

در واقع وجود یک حد مشخص برای این فرآیند وجود ندارد ولی بهتر است که از خندیدن با دهان باز یا همراه با فشار به بینی خودداری کنید. سعی کنید در این بازه زمانی بیشتر لبخند بزنید و با فشار نخندید.

در زمان مشاوره پس از عمل بینی پزشک به شما را راهنمایی‌ می کند تا فعالیت ‌های روزمره و عاداتی خود را چگونه انجام دهید همچنین به محدودیت ‌هایی را در مورد خندیدن شدید یا فعالیت ‌هایی که باعث ایجاد فشار بر منطقه بینی می شود هم صحبت خواهد شد.

نکته: سعی کنید به هنگام خندیدن دو سمت صورت خود را با دست بدون هیچ فشاری نگه دارید که به عنوان محافظ باشد و حد کمی را برای خندیدن ایجاد کند.

سوالات متداول

می‌توانم بلافاصله پس از عمل بینی بخندم؟

پزشک معمولاً توصیه می‌کند که در ایام ابتدایی پس از عمل بینی، فعالیت‌ هایی که باعث ایجاد فشار و تنش بر منطقه بینی می شود خودداری کنید علاوه بر آن توصیه می شود برای انجام این کار تا چند روز بعد از برداشتن گچ بینی صبر کنید. 

آیا خندیدن بعد از عمل بینی می‌تواند منجر به خونریزی بیشتر شود؟

خندیدن شدید باعث افزایش فشار خون در منطقه بینی می‌شود و به علت این فشار، خونریزی بیشتری رخ می‌دهد.

آیا خندیدن بعد از عمل بینی می‌تواند تأثیری بر نتیجه عمل داشته باشد؟

بله- به ویژه در صورتی که عمل با استفاده از روش‌های جراحی باز باشد.

دانستیم که…

خندیدن بعد از عمل بینی دارای ممنوعیت های کم و ساده ای است که باید برای مدت زمان کوتاهی پس از جراحی رعایت شوند تا مشکلات و عوارض برای افراد یا نتیجه عمل ایجاد نشود. نحوه انجام این کار و محدودیت ها در طول مقاله برای شما بیان شده است در صورت داشتن هر سوالی در مورد این موضوع به بخش انتهایی مقاله یعنی نظرات مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط

سیگار کشیدن بعد از جراحی بینی

سیگار کشیدن بعد از جراحی بینی

سیگار کشیدن پس از جراحی بینی تأثیر مستقیمی در روند بهبودی و نتیجه نهایی جراحی دارد از همه مهم تر می‌تواند عوارض جدی مانند عفونت، تشکیل بافت ناهنجار، تأخیر در بهبودی، خونریزی و تشدید علائم التهابی را افزایش دهد. بنابراین، برای حفظ سلامتی و بهبودی سریع‌تر، بهتر است پس...

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی آن هم به شکل مناسب و به موقع در بهبودی بیمار نقش بسزایی دارد از همین رو پزشکان توصیه می‌کنند که شما بعد از جراحی به پشت بخوابید و با قرار دادن چند بالش زیر سر خود به جریان خون خود کمک کنید. البته دقت داشته باشید که، استفاده از بالش‌های نرم و...

جراحی کوچک کردن پره های بینی

جراحی کوچک کردن پره های بینی

جراحی کوچک کردن پره‌های بینی، یک فرایند جراحی زیبایی است که به منظور تغییر اندازه و شکل پره‌های بینی انجام داده می‌شود. پره‌های بینی، بخش‌ مهمی از بینی است که در تعیین شکل و زیبایی بینی نقش مهمی دارد چرا که اگر پره های بینی بزرگ یا حتی متقارن باشد باعث ایجاد ظاهری...

دیدگاه ها

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *