دکتر ناصری صدر / جراحی زیبایی بینی / چسب زدن بعد از عمل بینی

26 مارس 2024

چسب زدن بعد از عمل بینی

امتیاز دهید

چسب زدن بعد از عمل بینی اقدامی مهم و الزامی برای کاهش تورم پس از جراحی است، در واقع با این کار دوره نقاهت کوتاه و میزان تورم کمتری را تجربه می‌کنید. با توجه به این که پوست و فرم بینی طی جراحی کاملا تغییر پیدا کرده و نواقص آن برطرف شده، برای تثبیت و فرم گیری بهتر از چسب استفاده می‌شود. این اقدام باید کاملا اصولی و حرفه‌ای انجام شود تا فشار وارد شده به بینی از همه قسمت‌ها به یک اندازه باشد. مهم ترین هدف انجام این کار جلوگیری از افتادگی نوک بینی است که بایستی حتما در طی مدت زمان خاصی انجام داده شود.

ویدیو فوق آموزش نحوه چسب زدن بعد از عمل توسط دکتر مسعود ناصری صدر می باشد.

00:54
truncate dir-rtl

نحوه چسب زدن بینی توسط دکتر ناصری صدر

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

چسب زدن بعد از عمل بینی یک اقدام کاملا حرفه‌ای است که برای انجام آن باید مهارت لازم را داشت، این اقدام توسط پزشک یا دستیار وی انجام می‌شود. برای این کار از چسب ضد حساسیت به عرض ۱ تا ۱.۵ سانتی متر استفاده کرده و مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • پوست بینی باید عاری از هرگونه چربی یا مواد آرایشی باشد به همین دلیل قبل از چسب زدن باید پوست آن را با آب و صابون یا پنبه الکلی پاک کنید.
  • پس از شستشو، پوست بینی باید کاملا خشک باشد، این نکته را در نظر داشته باشید که فشار دست برای خشک کردن آن نباید زیاد باشد.
  • در این مرحله باید چسب را بر اساس اندازه بینی به ابعاد ۶ تا ۸ تکه ۳ تا ۴ سانتی متری و ۲ تکه ۱۰ تا ۱۲ سانتی متری برش بزنید.
  • مرحله بعد مربوط به چسب زدن است، برای این کار مقابل آینه بایستید تا تسلط کامل داشته باشید. برای شروع کار تکه‌های ۳ الی ۴ سانتی متری را به حالت افقی روی بینی قرار داده به گونه‌ای تمام تیغه بینی به خوبی پوشش داده شود.
  • در گام بعدی به سراغ تکه چسب ۱۰ الی ۱۲ سانتی متری بروید و آن را به حالت U مانند از قسمت زیر بینی به سمت بالا بچسبانید. دقت داشته باشید که فشار دست‌ها در هر دو طرف به یک اندازه باشد تا فرم اصلی بینی تثبیت شود.
  • در مرحله بعد تکه دوم با همین ابعاد را دقیقا به شکل U مانند روی لایه اول قرار داده و سپس باقی مانده تکه‌های ۳ الی ۴ سانتی متری را مجدد به حالت افقی روی تیغه بینی بچسبانید. این روش چسب زدن بعد از عمل بینی باید به شکل اصولی و توسط فرد ماهر اجرا شود.

تاثیرات چسب زدن بینی بعد از عمل در نتیجه

چسب زدن بینی بعد از عمل اقدامی موثر در تثبیت فرم دهی بینی است که از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. سوال اینجاست که آیا هرچه بیشتر چسب روی بینی باقی بماند یا بازه زمانی بیشتری برای چسب زدن بینی بعد عمل در نظر گرفته شود، بر روی کیفیت عمل جراحی و زیبایی بینی تاثیر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که چسب زدن روی بینی پس از جراحی مانع از باد کردن بینی می‌شود، مخصوصا افرادی که بینی گوشتی یا پوست ضخیم‌تر دارند باید برای مدت بیشتری از چسب بینی استفاده کنند. به این افراد توصیه می‌شود که در زمان شب و هنگام خواب بر روی بینی خود چسب بزنند تا از تورم ناشی از خواب جلوگیری شود.

تمامی موارد ذکر شده در جلسه مشاوره با دکتر مسعود ناصری صدر بهترین جراح بینی در مشهد به شما توضیح داده می شود.

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

همانطور که خواندید چسب زدن بینی بعد از جراحی از بروز تورم جلوگیری می‌کند و اما استفاده بیش از حد از آن تاثیر مثبتی به همراه نخواهد داشت. به طور کلی با توجه به نوع پوست بینی بازه زمانی ۴ الی ۶ هفته برای استفاده از چسب کافی است، البته افرادی که پوست بینی ضخیم‌تر دارند می‌توانند مدت ۲ الی ۲ ماه و نیم از چسب استفاده کنند.

زمان تعویض چسب بینی بعد از عمل

بازه زمانی برای تعویض چسب زدن بینی بر اساس معیار‌های خاصی تعیین می‌شود که از مهم‌ترین آن می‌توان به نوع پوست فرد و میزان ضخامت آن اشاره کرد. در این بازه زمانی افرادی باید هر ۳ روز یکبار چسب بینی را عوض کنند، البته افرادی که پوست بینی چرب دارند باید یک روز درمیان این کار را انجام دهند.

روش جدا کردن چسب بینی

علاوه بر چسب زدن بینی بعد از عمل، روش جدا کردن آن برای تعویض چسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. دقت داشته باشید در صورتی که مراحل جداسازی چسب به درستی انجام نشود باید منتظر مشکلات جدی‌تر باشید.

بهترین روش برای جدا کردن چسب از روی بینی، استحمام است. در این حالت چسب تحت تاثیر بخار ایجاد شده و آب گرم قرار گرفته و تا حدودی استحکام و چسبندگی خود را از دست می‌دهد. برای سهولت بیشتر بهتر است مقداری صابون به آن اضافه کنید تا حالت روانتر به خود بگیرد. پس از اندکی ماساژ دادن حالا زمان آن رسیده که از یک طرف اقدام به جدا کردن چسب کنید، سعی کنید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که پوست بینی شما کشیده نشود.

بیشتر بخوانید: استحمام بعد از عمل بینی

سوالات متداول 

چسب زدن بینی بعد از عمل چه مزایایی به همراه دارد؟

به کمک این روش می‌توان فرم دهی بینی را تثبیت، روند ورم بینی را کاهش و در نهایت دیگران را متوجه خواهید کرد که در زمان برخورد با شما بیشتر مراقب باشند.

در زمان چسب زدن بینی باید به چه نکته‌ای دقت کرد؟

نوع چسب انتخاب شده از اهمیت زیادی برخوردار باشد، برند‌های زیادی در زمینه تولید مدل‌های متفاوت از این چسب‌ها فعالیت دارند که می‌توانید نام بهترین برند را از پزشک متخصص خود سوال کنید.

بهترین زمانی چسب زدن بینی برای کاهش تورم، چه وقت است؟

به طور کلی افراد باید در ۱ الی ۲ ماه اول به صورت دائم از چسب استفاده کنند، اما برای کاهش تورم آن می‌توانند تا ۴ ماه و فقط در زمان خواب این کار را انجام دهند.

دانستیم که….

چسب زدن بینی بعد از عمل تاثیر بسزایی در تثبیت فرم بینی و جلوگیری از تورم آن دارد. افرادی که تمام مراحل چسب زدن و جداکردن آن را به صورت استاندارد انجام می‌دهند، از مزیت داشتن بینی خوشفرم‌تر برخوردار هستند. اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید می توانید در بخش انتهایی مقاله یعنی نظرات آن را مطرح نمایید.

مقالات مرتبط

جراحی بینی غضروفی در مشهد

جراحی بینی غضروفی در مشهد

جراحی بینی غضروفی یک نوع جراحی زیبایی است که در آن بیشتر تمرکز روی تغییر شکل و تقویت غضروف‌های بینی است. این جراحی برای افرادی که بینی آنها بیشتر از غضروف تشکیل شده و پوست بینی ضخیم‌تری دارند، مناسب است. هدف از این عمل بهبود فرم ظاهری بینی و ایجاد تناسب بهتر با سایر...

همزمانی پریود و جراحی بینی

همزمانی پریود و جراحی بینی

همزمانی جراحی بینی و پریود برای خانم‌های زیادی فاجعه محسوب می‌شود. این افراد قبل از عمل بینی به دلیل استرس و اضطراب زیاد پریود می‌شوند یا به هر دلیل دیگری در روز عمل‌ جراحی خود پریود هستند. در ادامه این مطلب به بررسی تأثیرات انجام عمل بینی در بیمارانی که این روش را در...

جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی از مهم‌ترین مسائلی است که اغلب افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نمی‌توانند تصمیم درستی در رابطه با آن بگیرند. میزان قند خون یکی از پارامترهایی است که لازم است پیش از جراحی اندازه‌گیری شود. عمل بینی در بیماران دیابتی نیازمند رعایت برخی نکات...

دیدگاه ها

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *