دکتر مسعود ناصری صدر 4 جراحی زیبایی گوش 4 مراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش

بعد از انجام جراحی زیبایی گوش ممکن است بیمار کمی خارش در گوش احساس نماید که بسیار طبیعی است. همچنین احساس درد جزئی در گوش نیز کاملا طبیعی است. در صورتی که بیمار درد داشت می تواند زیر نظر پزشک متخصص از مسکن استفاده کند.

جراحی-زیبایی-گوش

اما برای مطلوب بودن نتایج عمل و ناکام نماندن عمل توصیه می شود که بیمار مراقبت های زیر را انجام دهد:

• توصیه می شود که بیمار داروی های آنتی بیوتیک و یا پمادهای خود را بصورت مرتب مصرف کند، تا از ایجاد عفونت احتمالی جلوگیری شود.
• بیمار می تواند در روز دوم از بیمارستان مرخص شده و به فعالیت های رزومره خود بپردازد. توصیه می شود از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید. فعالیت های سنگین می تواند باعث طولانی شدن دورن نقاهت و بهبود نیافتن زخم شود.
• از مصرف نوشیدنی های الکلی جدا خودداری نمایید.
• مصرف سیگار و دخانیات (نیکوتین ) نیز باعث طولانی بودن دوران نقاهت عمل خواهد شد. لذا توصیه می شود به هیچ وجه از سیگار و دخانیات استفاده نکنید.
• پانسمان حداقل باید به مدت 5 روز روی گوش بماند. حتی در صورتی که بیمار احساس خارش شدید می نماید، نباید پانسمان را از گوش بردارد.

همچنین دکتر ناصری صدر در ادامه اضافه می نمایند:

• بهداشت زخم را رعایت کنید. هر روز زخم را با آب و صابون یا شوینده مناسب شستشو دهید و کاملا آن را خشک نمایید.
• توصیه می شود که پس از انجام عمل گوش بیمار تا یک ماه روی پهلو نخوابد، تا به گوشش فشار وارد نشود. بلکه بهترین وضعیت خواب، خوابیدن به پشت است.
• همیشه پانسمان گوش را خشک نگه دارید. در صورت مرطوب یا آلوده شدن پانسمان فورا آن را تعویض نمایید.
• قبل از مشورت با جراح زیبایی گوش خود استحمام نکنید.
• بعد از عمل، پانسمانی در محل عمل گذاشته می شود و دور سر با باند پوشیده می شود که بهتر است شب ها از این باند استفاده شود (استفاده از باند در طول روز ضروری نیست).
• علائمی مثل درد، خون مردگی، تورم پس از عمل کاملا طبیعی است که این علائم پس از مدت کوتاهی از بین می روند.
• توصیه می شود در صورت مشاهده خونریزی شدید، درد شدید، سر درد، عفونت، ترشح های چرکی فورا به جراح زیبایی گوش خود مراجعه نمایید.

منبع: https://tajmeeli.com

شانزده + چهار =