سفر بعد از عمل بینی

با رسیدن به فصل های مسافرت از رایج ترین سوالاتی که بیماران از دکتر ناصری صدر می پرسند، این است که آیا می توانند جراحی زیبایی بینی به مسافرت بروند؟ مسافرت رفتن با کدام وسیله نقلیه ممنوع است و نباید با آن مشافرت انجام داد؟

سفر بعد از عمل بینی

قبل از آن که به سفر و نحوه مسافرت کردن توجه شود، باید در این خصوص توضیح داد که زمان خود مسافرت بسیار مهم است. زیرا باید بعد از گذشت 14 روز از جراحی زیبایی بینی، اقدام به انجام هر گونه مسافرت نمود.

به همین دلیل به افرادی که می خواهند برای انجام جراحی بینی به شهری دیگری مسافرت کنند توصیه می شود که در شهر خود جراحی بینی را انجام دهند و یا برای این مدت محل سکونتی را در نظر داشته باشند.

با رسیدن به تابستان افراد زیادی اقدام به جراحی زیبایی بینی می نمایند. همین افراد اولین سوالی که از دکتر ناصری صدر می پرسند این است که آیا می توانند به مسافرت بروند؟؟؟؟؟؟؟ می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی نیز مطلب زیر را مطالعه نموده و یا به دکتر ناصری صدر مراجعه نمایید. راه های ارتباطی با دکتر ناصری صدر

همچنین افرادی که به مسافرت کاری و یا غیره می روند، نیز باید در این خصوص تصمیم بگیرند.

زیرا ممکن است در حین مسافرت با توجه به این که تازه جراحی بینی انجام داده اید، به عوارض نادری مانند عفونت جزئی به دلیل باکتری های هوا مبتلا خواهد شد. به همین دلیل است که باید به تمامی مراقبت های بعد از جراحی بینی نیز توجه نمود.

شرایط مسافرت بعد از جراحی بینی

رفتن به مسافرت بعد از جراحی بینی اصلا ممنوع نیست به شرطی که به توصیه های دکتر ناصری صدر که در این خصوص توضیح داده اند، نیز توجه نمایید.

از اولین شرایط مهم سفر بعد از عمل بینی، این است که باید از جراحی بینی 14 روز بگذرد. همچنین رفتن به مسافرت با هواپیما نیز تا بهبودی کامل اصلا مقدور نیست. مگر در شرایط اضطراری که فرد نیاز به مسافرت و یا پرواز دارد می تواند اقدام به مسافرت نماید.

انجام این مسافرت ها با شرایط خاص انجام می شود که باید طبق دستور العمل های خاصی این کار ها انجام شود.

برخی از دلایل عدم مسافرت با هواپیما بعد از جراحی بینی

در ادامه به توضیح چهار جنبه مهم برای سفر بعد از جراحی بینی خواهیم پرداخت.

تغییر فشار هوا و درد

شاید برایتان مهم نباشد و یا در حالت عادی و قبل از عما اصلا متوجه تغییر فشار هوا در زمان مسافرت با هواپیما نشده باشید ولی افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، به دلیل حساس شدن بافت های بینی، بیشتر این تغییر هوا و فشار را متوجه خواهند شد. این تغییرات ممکن است درد هایی را برای فرد و در داخل بینی ایجاد نماید. همچنین ممکن است در شرایطی نادر خونریزی را در بینی ایجاد نماید. پس بهتر است برای مسافرت از روش های دیگر مانند قطار و یا اتومبیل استفاده شود.

خونریزی بعد از جراحی بینی

به دلیل آن که ممکن است به مدت 7 روز بعد از جراحی بینی خونریزی های محدود و کمی وجود داشته باشد، از رفتن به پرواز های بلند مدت و طولانی در این مدت خودداری شود.

عفونت

عبور و مرور در مکان های شلوغ  وجود باکتری های هوایی، ممکن است عفونت هایی را در فرد ایجاد کند و این که فرد بعد از جراحی بینی به فرودگاه و یا پایانه مسافربری برود، باعث می شود  به این عفونت ها مبتلا شود. به همین دلیل در صورتی که می خواهید به مسافرت بروید حتما به دکتر خود بگویید، شاید دارو های آنتی بیوتیک تجویز نماید.

حالت تهوع

از جمله عوارض مسافرت با هواپیما پی داشتن حالت تهوع است که این حالت ممکن است به بافت های بینی و بخیه های بینی فشار وارد کند و تورم و خونریزی در پی داشته باشد. ولی استفاده از دارو های ضد حالت تهوع سبب می شود تا این عارضه کاسته شود.

از دیگر مراقبت های سفر بعد از جراحی بینی عبارتند از :

قرار گرفتن در زیر آفتاب به طور مستقیم بعد از جراحی بینی، اصلا خوب نیست زیرا پوست حساس است و ممکن است آسیب ببیند.

در مسافرت از جا به جا کردن وسایل سنگین خودداری شود.

بازی در مسافرت از بهترین تفریحات است. ولی باید مراقب بینی تازه عمل شده خود باشید.

در حین مسافرت در هنگام قرارگیری در محیط های پر رفت و آمد مراقب بینی خود و آسیب هایی که ممکن است وارد شوید نیز باشید.

از رفتن به پیاده روی های طولانی و در هوای گرم اجتناب شود. زیرا ممکن است باعث ایجاد درد در بینی شود. همچنین تورم را افزایش دهد.

برخی از مقالات مرتبط :

جراحی بینی