شماره های تماس (051) 38 52 58 30
ساعات کاری مطب شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه 21:00 - 17:00
آدرس مطب مشهد، خیابان ابن سینا، میدان بیمارستان امام رضا، ساختمان پزشکان آفتاب، طبقه4
سرماخوردگی  بعد از جراحی بینی
۰۲ اردیبهشت

سرماخوردگی  بعد از جراحی بینی

هر فشار یا حرکت شدیدی که در صورت ایجاد شود می تواند تغییراتی که در اثرعمل بینی ایجاد شده است را  دچار مشکل نماید. بهتر است که بیماران بعد از عمل جراحی از آنتی هیستامین ها و داروهایی استفاده کنند که مساله عطسه یا سرفه آن ها کاهش پیدا کند یا اگر بیمار ناخوداگاه دچار عطسه و سرفه می شود با دهان باز این کار را انجام دهد که موجب فشار در ناحیه بینی نشود.

تا ۱۰ روز اول بعد از عمل بینی، به هیچ وجه بینی‌ خود را نگیرید ودر صورت سرما خوردگی و داشتن آبریزش بینی ، بینی خود را به آرامی و با دستمال پاک نمایید. همچنین مالیدن بینی بعد از جراحی و تا پایان دوره درمان ،اکیدا ممنوع است، زیرا  زخم‌های جراحی کشیده شده و به آن فشار وارد می شود.

نمونه جراحی بینی توسط دکتر مسعود ناصری صدر

پیشگیری ومعالجه از سرماخوردگی در زمان عمل بینی

• عدم تماس دستها با اشیا آلوده و شستن مداوم دست ها
  • پرهیز از لمس کردن بینی
  • استفاده از تسکین دهنده های سرماخوردگی از جمله شربت سرفه و مسکن واسپری ضد خفقان
  • بخور آب گرم، قرقره کردن آب نمک
  • نوشیدن زیاد مایعات

بهترین فصل برای انجام جراحی زیبایی بینی

باید گفت که فصل خاصی برای انجام این عمل ارجع نیست .به طور کلی هر زمانی که فرد بتواند به مدت یک هفته یا ده روز در منزل استراحت داشته باشد بهترین زمان برای انجام جراحی زیبایی بینی می باشد.

آلرژی در فصل بهار

اغلب درختان در فصل بهار شروع به گرده افشانی می کنند.گرده ها به قدری کوچک هستند که توسط باد تا کیلومترها جا به جا می شوند . حساسیت فصل بهار فقط مربوط به زمان گرده افشانی و قرار گرفتن در فضای باز نمی باشد، ممکن است بدن فرد به مواد غذایی خاص یا میوه وحتی ادویه جات حساسیت نشان دهد.

علائم آلرژی های فصل بهار

• عطسه های پشت سر هم صبحگاهی
  • خارش و آبریزش بینی
  • ریزش اشک و خارش چشم
  • قرمز شدن چشم
  • احساس سوزش و خارش حلق
  • تنگی نفس وسرفه های خشک
نمونه جراحی بینی زنانه

آلرژی و ارتباط آن با جراحی بینی

بروز آلرژی به این صورت است که گلبول های سفید و سیستم ایمنی بدن ما نسبت به موادی که در طبیعت وجود دارند از خود واکنش نشان می دهد.

بعضی از افراد اظهار دارند که بعد ازانجام عمل  جراحی بینی دچار آلرژی شده اند .که این گفته به هیچ وجه با واقعیت سازگار نمی باشد.زیرا مساله آلرژی مربوط به گلبول های سفید است  وجراحی اثری در بوجود آمدن آلرژی ندارد.حتی اگر بر روی بینی فرد جراحی انجام نمی شد ممکن بود بعدها دچار آلرژیک شود.

اما این نکته رانیز باید در نظر گرفت که ممکن است به دلیل جراحی ناموفق فرد دچار رینیت یا همان التهاب بینی شود. این جریان یک رینیت غیر آلرژیک است و التهاب بینی ممکن است  علائمی مشابه با آلرژی را داشته باشد،  اما به هیچ وجه آلرژی نمی باشد چرا که این دو مورد  کاملا مقوله ای جدا از هم می باشند.

علائمی که موجب تشدید آلرژی می شود

موادری از جمله پولیپ، انحراف بینی و بزرگ شدن شاخک تحتانی بینی زمانی که با آلرژی همراه شوند باعث تشدید علائم آلرژی می شوند که در بعضی مواقع ممکن است منجر به جراحی بینی شود تا علائم آلرژیک در بدن کاهش پیدا کند.

توصیه می شود هموطنان عزیز ساکن مشهد که تصمیم به انجام جراحی بینی دارند در انتخاب جراح بینی در مشهد نهایت دقت را مد نظر قرار دهند تا جراحی موفقیت آمیزی را ازآن خود کنند.

هفده − 3 =