شماره های تماس (051) 38 52 58 30
ساعات کاری مطب شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه 21:00 - 17:00
آدرس مطب مشهد، خیابان ابن سینا، میدان بیمارستان امام رضا، ساختمان پزشکان آفتاب، طبقه4
انحراف بینی
۱۴ شهریور

انحراف بینی

به بیماری گفته می شود که دچار انحراف بینی است که تیغه وسط بینی یا سپتوم به یک سمتی منحرف شده باشد و این انحراف در حدی باشد که در بیمار باعث بروز علائم بالینی و مشکلات تنفسی شده باشد.

نمونه جراحی بینی توسط دکتر مسعود ناصری صدر

علل ایجاد انحراف بینی

در رابطه با علل ایجاد انحراف بینی فرضیه های مختلفی وجود دارد اما شایعترین علتی که ذکر شده است ضرباتی است که در هنگام تولد نوزاد بروی بینی وارد می شود.

علائم انحراف بینی

• سینوزیت های مکرر
  • خرخر های شبانه
  • گرفتگی بینی

تشخیص انحراف بینی

تشخیص انحراف بینی در درجه اول با معاینه بالینی است و بعد از آن از اقدامات پاراکلینیکی مانند سی تی اسکن و آندوسکوپی استفاده می شود

درمان انحراف بینی

وجود انحراف در بینی در تمامی موارد نیاز به درمان ندارد، اما اگر علائمی که در قسمت قبل به آن ها اشاره شده بود در بیمار بوجود آید و آزار دهنده باشد درمان باید صورت گیرد، درمان انحراف بینی جراحی می باشد و درمان دارویی ندارد و اینکه بیمار تحت این عمل جراحی قرار گیرد یا خیر بستگی به علائم بالینی بیمار دارد و اینکه این علائم بالینی تا چه حدی برای بیمار مشکل ایجاد کرده است به همین دلیل مشاهده انحراف بینی در سی تی اسکن دلیلی برای عمل جراحی نمی باشد . صرفا باید به بیمار متذکر شد که عمل جراحی ممکن است باعث برطرف شدن علائمی مانند خرخرهای شبانه نشود زیرا خر خر می تواند علل دیگری هم داشته باشد و یکی از عللی که باعث تشدید آن می شود انحراف بینی است به همین علت قبل از عمل جراحی باید حتما اقدامات پاراکلینیکی انجام گیرد و مطمئن شد که علائم بالینی بعد از انجام این جراحی بهتر خواهد شد.

آیا احتمال عود بعد از جراحی انحراف بینی وجود دارد ؟

در پاسخ به این سوال دکتر ناصری صدر جراح بینی در مشهد می فرمایند اگر در حین جراحی از تکنیکی استفاده شود که تیغه بینی در خط وسط ثابت نگه داشته شود به هیچ وجه امکان عود مجدد وجود ندارد.

دوازده + 16 =